Skip to content

Umanista

Kompetensutveckling för lärare inom den Humanistiska fakulteten

Kusliga dalen

Posted on February 11, 2021 By Erik Lindenius

Gäller begreppet uncanny valley även kommunikativa situationer? I denna video argumenterar jag för att vi ofta medvetet eller omedvetet skapar ett glapp i våra föreläsningar. Och hur vi med några några enkla justeringar kan överbrygga det gapet.

Reflektioner, Video Tags:Föreläsningar, Nätundervisning, Videoföreläsningar

Post navigation

Previous Post: Det livslånga lärandet
Next Post: How to look better on Zoom (or Teams)

More Related Articles

Browzine – när du vill ha koll på ett forskningsområde Tips och resurser
Erfarenheter från spelutvärdering In English
Recording guest researchers to enhance student learning In English
Skapa videoföreläsningar med Camtasia In English
Schrödingers lärare? Reflektioner
Introvertas plats i undervisning Podd

Archives

  • 2023
  • 2021
  • 2020
  • 2019

Categories

  • Forskning
  • In English
  • Podd
  • Reflektioner
  • Tema
  • Tips och resurser
  • Umanistaprojektet
  • Video

Recent Posts

  • ChatGPT – utbildning och examination
  • Karin Danielsson i excellenta samtal
  • Zoomkontoret
  • Merja Ellefson i excellenta samtal
  • Lena Berggren i excellenta samtal

Recent Comments

  1. ”Vad pandemin lärt mig om digital undervisning” – Umanista on Digital uppsatshandledning
  2. Att göra video: Inspelningsångest och skrattanfall – Umanista on Hållbarhet + Humaniora=SANT
  3. Jenny Eklöf on P-O Ågren i Excellenta samtal

Copyright © 2025 Umanista.

Powered by PressBook Blog WordPress theme